Retourneren

Wil je een artikel retourneren? Dat is gelukkig erg makkelijk:

1 2 3 4
Selecteer de order en de artikelen die u wilt retourneren. Print* het retourformulier en voeg deze toe aan uw retourzending. Geef de retourzending af bij een pakketbezorger en frankeer voldoende. Nadat wij je retourzending hebben verwerkt, worden de artikelen verrekend.

* Indien u niet beschikt over een printer, kunt u de pakbon of een handgeschreven briefje bij uw retourzending voegen. Hierop moet uw ordernummer, achternaam en adresgegevens vermeld staan.


  • ✔ Razendsnelle afhandeling: het aankoopbedrag wordt altijd binnen 5 dagen teruggestort!
  • ✔ Neem rustig de tijd: je hebt 30 dagen de tijd om uw artikelen te retourneren.
  • ✔ Artikel defect ontvangen? We zijn 5 dagen per week zowel telefonisch als per mail bereikbaar.

Zoals je ziet is retourneren is bij Feestkleding.nl geen probleem, we snappen namelijk heel goed dat een artikel soms niet naar wens is of gewoon niet lekker zit.



Voorwaarden voor retournering:

Wij ontvangen graag het artikel retour zoals u die ook van ons ontvangen heeft.

  • In de originele productverpakking, inclusief eventuele product informatie kaart (de kaart of het label met productinformatie, foto en streepjescode).
  • Artikel dient volledig te zijn (inclusief eventuele accessoires).
  • Artikel dient ongedragen te zijn. Passen mag natuurlijk wel. Het artikel dient vrij te zijn van luchtjes. Toelichting:
    Sporen van parfum, rook of zweet:
    We kunnen een artikel niet retour nemen dat sporen van parfum, rook of zweet bevat.
    - Gebruik dus geen parfum bij het "passen" van onze artikelen, hierdoor is het artikel namelijk niet meer te retourneren.
    - Pas het artikel niet in een kamer waarin gerookt wordt.
    Sporen van wasmiddel:
    Tevens worden alle artikelen op sporen van wasmiddel gecontroleerd. Een uitgewassen product kan vanzelfsprekend niet retour.

Kortom: Je mag de producten dus beoordelen/passen zoals dat in een winkel ook mogelijk is.

  • Pruiken, snorren, baarden en andere soorten beharing die uit de verpakking zijn gehaald, mogen vanwege hygiënische redenen niet worden geruild of geretourneerd. Deze artikelen worden verzegeld verzonden. Indien de verzegeling is verbroken, kunt u het artikel niet retourneren.
  • Panty's, kousen, sokken en andere beenmode die uit de verpakking zijn gehaald mogen vanwege hygiënische redenen niet worden geruild of geretourneerd. Deze artikelen worden verzegeld verzonden. Indien de verzegeling is verbroken, kunt u het artikel niet retourneren.
  • Verzend uw retourartikel verpakt in een/onze verzendzak of doos. Gebruik niet de productverpakking als verzendzak of doos.

Mocht uw retour artikel niet voldoen aan een van bovenstaande voorwaarden, dan kunnen we deze helaas niet in behandeling nemen.



Artikel beschadigd, incompleet of verkeerd ontvangen? Neem binnen 48 uur contact met ons op!

Ondanks onze zorgvuldige controle kan het helaas voorkomen dat een artikel beschadigd, incompleet of verkeerd wordt geleverd. Mocht dit bij u het geval zijn, dan allereerst al onze excuses. Voordat u het beschadigde, incomplete of verkeerde artikel aan ons retourneert dient u eerst contact met ons op te nemen.

Maak dan een duidelijke foto van de gebreken en stuur die naar ons toe. U kunt de foto onder vermelding van uw naam, ordernummer en klacht sturen naar klantenservice@carnavalskleding.nl.



Terugbetaling

Zodra uw retourzending bij ons binnen komt, wordt er een kwaliteitscontrole uitgevoerd. Wanneer uw retourzending aan deze controle en de bovengenoemde voorwaarden voldoet, ontvangt u een e-mail bevestiging en storten wij het volledige aankoopbedrag van de geretourneerde producten terug op de rekening waar u ook de bestelling mee heeft geplaatst. Indien u uw gehele bestelling retourneert krijgt u ook uw eventuele betaalde verzendkosten teruggestort.

Let op: Terugstortingen worden gedaan onder de naam stichting Mollie Payments!

De kosten voor het retour zenden zijn voor uw eigen rekening zorg dus altijd voor voldoende frankering van uw pakketje. Bewaar ook altijd uw track trace code en vermeld deze bij correspondentie over uw retourzending.

Gratis verzending of korting gekregen?

Indien u een deel van uw bestelling retourneert en daardoor het aankoopbedrag van de door u gehouden artikelen onder de drempelwaarde komt, dan verrekenen wij de verzendkosten of de gegeven korting, met het terug te storten bedrag.



Veel gestelde vragen:

Naar welk adres moet ik mijn retourzending sturen?

U kunt boven aan deze pagina een retourzending aanmaken. Na het doorlopen van de stappen, kunt u het retourformulier uitprinten. Indien u niet beschikt over een printer, kunt u de pakbon of een handgeschreven briefje bij uw retourzending voegen. Hierop moet uw ordernummer, achternaam en adresgegevens vermeld staan. U dient dus altijd een retourzending aan te melden (ook als u geen printer heeft), hier ziet u tevens ons retouradres.

Ik wil een andere maat van hetzelfde product of wens mijn product te ruilen voor een ander product.

Het beste kunt u een nieuwe bestelling plaatsen op onze webshop. Op deze manier heeft u het gewenste product het snelste in huis. U kunt de maat die niet past aan ons retourneren middels bovenstaande methode.

Mijn bestelling is te laat binnen gekomen.

Het beste kunt u uw pakketje weigeren in ontvangst te nemen. Op deze manier gaat deze automatisch naar ons retour. Zo heeft u het snelste uw aankoopbedrag terug want dan hoeft er geen kwaliteitscontrole uitgevoerd te worden.

Hoe lang heb ik de tijd om mijn artikelen te retourneren?

U heeft 30 dagen de tijd om uw artikelen aan ons te retourneren.

Mijn bestelling is niet compleet of correct binnen gekomen

Zoals in het kopje hierboven al is besproken, neem contact op met onze klantenservice, voordat u items retourneert of opnieuw besteld.

Is retournering gratis?

Om onze prijzen laag te houden draagt u zelf zorg voor de retour zending. De kosten hiervan zijn voor uzelf en vergoeden wij niet. U mag zelf bepalen met welke bezorger u de retourzending aan ons terug stuurt. Uiteraard mag u ook altijd de retourzending zelf bij ons langsbrengen. Wanneer u uw complete bestelling retourneert, storten wij het gehele aankoopbedrag terug. Dit is inclusief de eventueel betaalde verzendkosten van €3,95.

Verzend uw pakket via:
  • PostNL (€6,50) https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/direct-pakket-versturen/
  • DHL (€5,-) https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/pakket-verzenden
  • DPD (€6,25) https://www.pakkettenversturen.nl/
  • of een andere vervoerder naar uw eigen keuze.
Verzend u vanuit België?
  • DHL (€10,-) https://www.dhlparcel.be/nl/particulier/pakket-verzenden-0
  • bpost (€16,40) http://www.bpost.be/site/nl/zoek-bpost-uw-buurt/
  • of een andere vervoerder naar uw eigen keuze.
Ik heb geen printer om mijn retourformulier uit te printen.

Indien u niet beschikt over een printer, kunt u de pakbon of een handgeschreven briefje bij uw retourzending voegen. Hierop moet uw ordernummer, achternaam en adresgegevens vermeld staan.